• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63812
+
-

تجارت ساحل‌نشینان هرمزگان با قطر  رونق می‌گیرد

با توجه به نزدیکی بندر شیو به قطر، این بندر می‌تواند به کانون فعال صادراتی در غرب استان تبدیل شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعامل تجاری غرب هرمزگان با کشور قطر تقویت می‌شود.

 به گزارش مهر «محمد راستاد» با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل‌و‌نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تاثیر جالب توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان خواهد داشت، گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بندر شیو و با توجه به نزدیکی آن به کشورهای حاشیه‌نشین خلیج‌فارس از جمله قطر، این بندر می‌تواند به عنوان به کانون فعال صادراتی و پایانه‌های مواد معدنی در غرب استان تبدیل شود.  

وی افزود: تجهیز، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این بندر، زمینه‌ساز تحولی چشمگیر در بحث رونق صادرات غیرنفتی و تجارت دریایی با کشورهای منطقه خلیج فارس خواهد شد.  مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای فعال‌سازی این بندر طی یک سال اخیر اظهار کرد: بندر شیو، پذیرای ۱۲۰ فروند شناور لنج باری است که سنگ بنای ۴۰۰ متر شاخه اصلی موج‌شکن آن در سال ۷۸ گذاشته شد.  

وی افزود: در سال ۹۰ طرح تکمیل ساخت این بندر با تلاش سازمان بنادر و دریانوردی در قالب بنادر کوچک چندمنظوره و موج‌شکن‌های مردمی در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث آن در سال ۹۴ با رسیدن مساحت حوضچه این بندر به 5/11 هکتار به پایان رسید که هم‌اکنون در فهرست بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر قرار دارد.

 بندر شیو در غرب استان هرمزگان (با فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر پارسیان و ۱۸۵ کیلومتری از بندر لنگه) تا کشور قطر ۱۱۸ مایل دریایی (هر مایل معادل 8/1 کیلومتر) فاصله دارد.  بر همین اساس، از بالاترین ظرفیت‌های شهرستان پارسیان و استان هرمزگان به علت نزدیکی به کشور قطر بوده (دارای کمترین مسیر دریایی در استان هرمزگان به بندر الرویس) و می‌تواند مورد توجه تجار و بازرگانان در زمینه صادرات کالا قرار گیرد.  بندر شیو از بنادر قدیمی در استان هرمزگان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید